Dagen i detalj

Imorse kvart i fyra gick ja upp! Klockan 5 lämnade vi gården. fyra timmar senare är vi framme! Tänk min älskade PI har stått i transporten i fyra timmar!!!! så himla snäll. Vi kom fram i ganska perfekt timing så blev att se några ekipage, startanmäla, veterinärbesiktiga och brodda i ett. När ja gjort klart Pi gick jag banan och mamma gick runt med Pi för att skritta fram. Kan ju nämna att hon var heeel galen. Sedan gick jag banan och insåg att första hindret var en oxer med mur under, mitt skräckhiner? JA!! haha. Efter ettan var de kort sväng till tvåan, sedan från 3 till 4an var det sex galopp språng, sedan fram till femman och efter de böjt spår till sexan som var en trippel. Sedan ännu en böj till 7an som var en kombination sedan vända upp tillbaka på 8an som var en oxer med som en grind under sedan 90 grader sväng till trekombinationen och avsultningsvis en oxer där bommarna låg i luften och den var väldigt hög och bred. Jag kan säga att ja inte var sååå glad när ja gått banan då den kändes teknisk svår + att banan är väldigt stor och väldigt stora hinder. Tyckte B-ponnyernas bana kändes som msvb för mig. Trodde det var de först. :O

I vilket fall som helst så börja jag rida fram Pi och som sagt, hon var heeelt galenm hon stegra och hoppa på banbenen och fjanta! Älskar när hon är så, hon blir lättare att rida då! Behöver dessutom inte jobba lika mycket då! När jag hoppa fram var hon sååå fin. Så fick mer och mer självförtroende. Hoppade oxern två gånger, helt perfekt så då sluta ja hoppa och skritta henne för att få henne lugn!

Tog en galopp längst ner till banan så hon skulle ha vart "överallt" innan vi starta. Han knappt komma ner till andra sidan innan ja fick startsignsal och då kom nervositeten ;) Pi var fantastisk på ettan! Så fick ännu mer självförtroende då och på tvåan så rädda hon mig och hoppa va jätte tidigt! Min bäbis är bäst! Sedan vända man ju tillbaka på trean som var en str oxer och hon var sååå fin på den med! Så sex fram till 4an helt perfekt! Resten perfekt fram till sjuan som var en kombination där ja backa henne lite in och fick rida på jätte mycket ut. Men slappnade av och arbetade henne lite i svängen till åttan för att få bra rytm. blev dock lite nära på den med sedan till trekombinationen så hitta ja ingen distans och backa henne först och försökte sedan rida fram . DUM SOM JA ÄR!!! Så hon stanna ju såklart där, ingen chans att hon skulle hoppat av där, de var dessutom de lägsta hindret på heeela banan! ;) Sedan jätte fin i trekombanationen. Så backa ja henne såklart in i den stora sista oxern så rev frmbommen tror ja, men fan vad ärlig hon var! HON HAR ALDRIG VART SÅ FIN!!! Inte ens när de var skogslotten! :) Tråkigt bara att ja gjorde mina missar på nästsista och sista hindret. hade lika gärna kunnat vart nolla där! Hade vart kul att hoppat en klass till men de fanns ingen och dessutom går Pi ganska lite just nu!  Men hoppas ja kan åka och hoppa en msva helgen efter ja kommer hem. kändes såå lätt idag! Dessutom kommer hon nog vara jätte fin efter Johanna ridit! (WWW.JOHANNAVANGEN.BLOGG).

Lite kul att 3 bloggare till var där (som ja vet) Mikaela Zimdahl, Rebecca Rischard(?) Och Hoppryttarinnan.blogg.se eller vad hon heter. :) Hoppas de gick bra för er med!

Sorry för mitt långa inlägg nu ;) Men är som sagt såå nöjd!! Föresten någon som vet hemsidor till fotograferna där???


Pideli-Pi & Sarah Gustafsson

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Man får tyvärr inte använda de gratis på internet. Men du kan köpa lågupplösta bilder (till internet). Priserna står på min hemsida, hannastridsberg.se! :)

2009-08-30 @ 18:37:34
URL: http://hhannaz.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ja har hemsidorna till dom "officiella" fotograferna iallafall :)



lovisalagerquist.webb.se

ellinorbergman.se

mgfotografi.webb.se

2009-08-30 @ 18:41:50
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

SV: nej ja kände inte direkt ngt av honom heller på så sätt när jag red fram.

Men vet inte om du själv gick ngt där eller tittade på hur djupt dom andra hästarna trampade ner i underlaget?

Var iallafall rätt djupt och löst tyvärr

2009-08-30 @ 18:45:07
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

hehe ok :P

ne ja e alltid sån som har superkoll på underlaget hahaha jag tror jag är lite petig (A)

2009-08-30 @ 18:55:41
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad kul att det kändes så bra! =) Jag hade också velat hoppa inne på gräset, men banan där jag red var helt okej (Mellanbanan/K1)... Synd att vi inte sågs! Jag hängde ju omkring där både med häst och utan i ett par timmar efter min start ;)

2009-08-30 @ 21:43:21
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: jenny

Kul att det gick bra

2009-08-31 @ 00:48:27
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej Sarah, kul att se att det går så bra för dig,jag tittar in här när jag har tid över( jag måste ju kolla hur det står till med ´´ min fjärde dotter´´ haha...det känns som om tiden på Lövsta o Gärtuna var för så jättelänge sedan men det är väl ca 4-5 år sedan eller... ) men som sagt jättekul att se att det går framåt, du får höra av dig om du tävlar ngt i sthlms trakten så att vi kan komma o kolla in dina fina hästar.hoppas allt är bra med mamma också,o Fiddies o Minna såklart, Bonnsan mår alldeles utmärkt hon har gått ute hela sommaren för första gången på flera år så nu är hon go o rund...haha .tjejerna har ju slutat rida allihopa o vi kan ju inte sälja henne så nu har hon 2 andra tjejer som rider henne, på en helt annan nivå dock så Bonnsan slipper anstränga sig så mkt ..haha så nog mår hon bra alltid.Hälsa mamma så gott ifrån oss alla ./ Lill

2009-08-31 @ 01:36:33
Postat av: Anonym

du är inte så rutinerad än därför tycker man att de ser stort ut ;)

2009-08-31 @ 09:55:39
Postat av: Danijela Andric

Hej!

Undrar om du tävlade nått på gräsbanan? :)

2009-09-12 @ 21:39:46
URL: http://Danijelaandric.weebly.com
Postat av: Jennyh ♡ lever lyxliv på Malta ;)

hej :)

allt bra med dig?



puss&kram

jennyh.se

2009-09-12 @ 22:35:30
URL: http://jennyh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0