Elitsatsning, skästa gård

Några har undrat lite angående "elitsatsningen" på skästa så tänkte ta oh berätta lite. :)

Som de flesta som läst min blogg ett tag vet så är Louise Haaga min favorit tränare. Jag har utvecklas tillsammans med mina hästar såå mycket varje gång jag ridit för henne! Så kan verkligen rekomendera henne! Så Här om dagen fick jag ett mail från Maria som har hand om träningarna på skästa att jag kunde få en plats i gruppen "elitsatsning". Jag hade ju självklart frågat Louise om det fanns någon ledig plats i någon utav henne grupper på skästa så hade tänkt mig en plats i en utav de vanliga grupperna. Just vad "elitsatsningen" innebär vet jag inte heelt än. men Onsdagar kl 6 har jag träning och ibland kommer även Pether Markne och har lektion för oss, förutom träning så är det även teori efter. Så som mentalträning, tävlingsplanering och mera. Att jag nu fått en plats  för henne i en grupp där hon satsar extra mycket betyder väldigt mycket för mig! Dock kommer jag få åka 3 hemmifrån och inte vara hemma fören 12 på natten men sådant får man ta! Jag får kämpa lite helt enkelt :) Men får ju tillgång att gå på intensiv kurser hos henne också så till nästa vår hoppas jag att Yrris och jag kan vara riktigt bra! vi tar året ut som fortsätta känna varandra och kanske startar 1.40 om i är klara för det. Så nästa år hoppas jag att vi kan göra en satsning. För tror det kommer vara Yrrolls chans att visa vad han verkligen går för nästa året. Eftersom jag då kommer känna honom riktigt bra, vi har en höst fullsppäckad med träningar på elitnivå och han kommer vara i toppform. Jag håller ju fortfarande på att bygga upp honom och rida "till" honom lite. Han har nog inte riktigt förutsättningar att gå bra i en 1.40 just nu.

Nej nu ka jag sova. försökte städa mitt rum men garderoben är helt paj eftersom jag överöst den med lte kläder så då sket sig ju städningen och ommöbleringne. trååååkigt! föresten åkte vi till hovslagaren imorse klockan 8 och skodde Yrroll. :) Tur att vår hovslagare är så underbar så vi bara kan komma, fast hon har semester och kom hem igår!
Puss på henne alltså

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0