Fidelie

Jag fick en fråga om Fidelie. Om hon skulle kunna matchas i de större klasserna. För 3 år sedan skulle hon kunnat gjort de, men jag var både för dåligt och ointresserad i hoppningen så ja själv har inte kunnat tagit henne dit. Dessutom är fidelie en VÄLDIGT svår ponny. Jag har haft några som har provridit henne men tyvärr har samtliga flugit i backen ganska rejält. Och efter att den tredje eller 4:e ryttaren åkte i backen bestämde vi oss för att varken sälja eller låna ut henne. Nu har hon dessutom blivit en fånghäst och är 18 år. Fidelie får gå som sällskapshäst hos oss eftersom hon heller inte vill bli betäckt. (okej, vi har provat en gång bara)

Men Fidelie har haft en sådan betydelse i mitt liv. Har lärt mig nästan allt jag kan av den busiga lilla ponnyn. Vi tävlade upp till La i hoppning och även SM i ponnygalopp, men då hade hon börjat stanna i starten och göra caprioller så ja nästan flygit av. Ja alltså den hör ponnyn har en sådan egen vilja. Trots att vi har 3 trådar hemma där den lägsta är typ 30 cm från marken så lyckas hon ta sig ur, så står hon utanför hagen och äter det såklart godare gräset och direkt när hon får syn på oss så springer hon in i hagen och ser jätte oskyldig ut:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0