Iaf ännu en nolla i nat MSVB

Tävling idag igen då. Hade 4a fel i La och fan vad sur jag var på mig själv. Pi kan nästan skritta runt en La så lägger jag in ett stopp, hur dum får man vara! Jaja så är livet. Man lär sig av sina misstag och jag kan glädjas
åt att jag hade ennu en nolla i nationell msvb igår, så vi samlar på oss lite ;) Sedan var hon ju såå fin i msva! Idag var hon dock inte på topp, men med vinterpäls som en isbjörn så orkar man inte mycket. Så det är snart rakningstajm för Pi! Avslutade ju som sagt helgen med en La och det var väldigt bra för Pi tror ja.  Fast hon undrade nog varför det var så lågt helt plötsligt eftersom hon hoppat en msva innan. Nästa tävling blir också ganska "lågt" hoppar en la i rättvik och tar msvb efter. Varför jag säger lågt är för att de är Pis lägsta bästa nivå.

Nu hejar jag på några utav Sveriges bästa ponnyer nästa helg. Zandra & Charlotte ska göra upp med ca 60 st andra i Svenska mästerskapen utomhus 2009.

Hade velat vart kvalad dit men Pi var tvungen att få en Paus eftersom vi satte igång tävlingssäsongen ordentligt så sent som i Maj, så blev det väldigt stressigt. Men hade jag vart kvalad hade jag nog inte startat, för känner att Pi inte är redo för SM än. Så vi fortsätter med utbildningen och hoppas vår nolla kommer automatiskt någon gång.

Sedan fick ja en kommentar om det fanns några intresserade av Pi, att låna alltså. Och ja en som ska rida SM nästa helg är sugen, sedan har vi ju en hel del andra. Och med det kommer vi in på hur långt bort vi vill att hon max ska åka, som ja fick en kommentar om, och ja så långt så hon kan stå hemma hos oss ;)
Men hur planerna ser ut i vinter/nästa år får ja se om några månader, vill inte tänka på det än och vi kommer göra det som är bäst för vår häst.



Förklassen till ridsport ponny cup, kumlas nationella.

Kommentarer
Postat av: bättan

asså de går inte ihop sig att ni har råd med en häst för 250 000 kr när du ALLTID typ tjatar om att allt är dyrt o att ni knappt har råd? om du inte ska sälja din ponny så du får råd?:S BTW när kommer globengehänget då? xD lysckas ju inte gå runt i omhoppiongarna

2009-08-02 @ 21:26:41
Postat av: Sofie

Vad fin hon är din ponny.

Jag kommer ihåg att ha sett dig och Fidelie på en hopptävling en gång.

2009-08-02 @ 21:30:26
URL: http://svalurlover.blogg.se/
Postat av: Isabella

Tänkte på din B-ponny som du har.=) vad har den gjort och skulle den kunna matchas för högsta klasserna?=)

2009-08-02 @ 21:41:15
Postat av: sarah

Då säger ja "bättan" det är tur att du inte är i vår familj och inte har ett skit att göra med de. Och det andra ska du nog också skita fullständigt i. Bra deal va?

2009-08-03 @ 10:06:15
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Black Diesel Knight

Det är ju tur att vi har "bättan" som vet hur saker och ting ska vara. Fast,det vore ju bättre om "bättan" öppet berättade om sina egna ambitioner och resultat än spred sina patetiska åsikter om andras. Sarahs blogg är positiv och rolig och visar hennes passion för sporten på ett trevligt sätt. Detta, trots att jag tror förutsättningarna inte alltid ger henne en klart utstakad väg till framgång.

Jag har följt bloggen och tycker det är trist att det kommer tråkiga kommentarer som inte har något annat budskap än att försöka trycka ned och förstöra för någon som vill och kan.

Sarah med familj tänker nog "YES, WE CAN !" oavsett vad "bettan" och andra tycker.

2009-08-03 @ 19:52:42
URL: http://black-diesel-knight.blogspot.com/
Postat av: ina

trevlig kommentar alltså!(den första) herregud..

2009-08-04 @ 13:17:16
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hur omogen får man va? Syftar på kommentaren från "bättan".. Herregud, snacka om att man kan vara avundsjuk och inte glädjas till andras framgångar!

2009-08-05 @ 00:48:48
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0