Kritik ska man kunna ta

Jag Tackar för alla fina kommentarer! :) Speciellt en persons kommentar ni kan läsa  om i Iaf ännu en nolla i nat MSVB:

Det värsta jag vet är när folk skriver spydiga kommentarer om allt och ingenting som de framförallt inte har något att göra med. Inte nog med det så vågar dom inte stå för det och är anonyma.

Jag har absolut inga problem med att få synpunkter på min ridning, hur ja borde träna hästarna m.m.  Iallafall inte när de kommer från en kunnig person. För sådant tar man åt sig av och tränar hårdare på automatiskt
Tex var det en som kommenterade  att om jag red ihop Yrroll mer kommer jag få en häst som hoppar ennu bättre! Vem tror ni har ridit ihop hästen extra mycket och tänkt på att han ska ha tryck i rumpan, jo jag!  Jag tävlar, tränar, skriver blogg m.m för att jag ska bli en bättre ryttare, och det blir ja när jag får possitiv kritik!
Har iofs inga problem med att  bara få possitiva kommentarer! Men man tar inte åt sig på samma sätt som när någon ger ett bra tips! du växer heller inte som person då. Så det är något som tåls att tänka på. För många tar åt sig negativt när man får kritik. Men INTE jag, jag tränar bara hårdare! Därför jag gillar tränare som MAts Mellberg, KG svensson och Pether Markne!


Nog om det här! Idag känner jag att jag ska göra lite nytta! Har ganska mycket nya saker! bla nytt pannband, nya smörjsaker(som jag fick tips av i en tjejs blogg), nya ridskor, nya ridvantar, täckes/schabrak hängare, nya broddsaker och ja, säkert lite mer. Även om de inte är några speciellt roliga saker så blir man alltid på städ och fix humör när man köpt något nytt! Får se om orken sitter i när jag ridit Yrroll. haha brukar bli lite slött efter ett träningspass. Pi ska jag rida dressyrträning för ikväll så har lite tid därimellan och ska försöka att INTE hamna här framför datorn igen!

När vi endå är inne på shopping tänkte ja visa ett schabrak jag ska köpa, när ja har pengar igen ;) Har visserligen 3000 på kontot just nu, men ska ju få hem mina nya stövlar någon gång, efter de lär ja vara nästan pank, Ska ju även utomlands med min pojkvän någongång.

Det är från lamicell och är deras nations schabrak kostar 370 kr och såg det i en tjejsblogg. SKIIIIT snyggt tycker ja! Och billigt! Många schabrak är ju så dyra!


Jag ska ha med Sveriges flagga på :)

Kommentarer
Postat av: Modesty

Såg också det på en annan blogg international någonting,samma tanke slog mig.De va billigt,det är alltid dem dyra schabraken som är så snygga!=)

Din blogg är läsvärd(hihi trogen besökar);)

2009-08-04 @ 11:05:17
URL: http://skaneflickan.blogg.se/
Postat av: ina

Haha ja självklart:D



tack så mycket!:)

2009-08-04 @ 13:55:58
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Tartuffe - Min gamla D-ponny på 22 år (Pigg som en 5-åring dock), honom tävlar jag inte så mycket längre eftersom jag är för lång och vill satsa på stor häst istället. Jag tror bara jag startat honom upp till LC, tror inte han blev tävlad högre med förra ägaren heller.



Liva - Min bästa stor häst just nu. 20 år, det är därför jag inte kan starta henne högre än max 110 :/ Har gått 150 i Danmark som ung, så hon hade varit perfekt att satsa på om det inte hade varit så att hon börjar bli gammal i benen :I



Lindgårdens Amber - 4 år och håller på att rida in henne ordentligt nu. Har bara löshoppat henne på minihöjder så vi vet inte hur pass bra hon kan bli, men hon har ett bra lynne i alla fall :)



Preston - Är jag medryttare på med väldigt bra förutsättningar (Får rida och tävla när jag vill, ägaren betalar allt :), det var väl honom jag tänkte satsa mest på eftersom han fick lovord av en gammal svårklass-ryttare att han kommer kunna gå svår klass! :D Dock blev han opererad för lös benbit för ett tag sedan, så resten av året går åt till att sätta igång honom och bygga muskler igen... Svenskt Halvblod, 168, 7 år. Inriden som 5 åring, som 6-åring köpte nuvarande ägaren honom men red inte så "allvarligt" eftersom hon tyckte att han var lite läskig. Jag började rida honom i februari i år, innan dess hade han aldrig ens hoppat ett litet kryss! Nu babblar jag på, du kan se lite av den utveckling vi gjort tillsammans sedan fabruari, tills juni (Då man upptäckte benbitarna och opererade): http://frejalindskog.webblogg.se/2009/july/jag-saknar-preston.html



Så nu letar vi efter en ny foderhäst åt mig (Vi har inte möjlighet att köpa) som kommer "ersätta" Liva i högre klasser :) Dock väldigt svårt att hitta, de flesta som lånas ut är ju inga topphästar precis...



Berätta om dina! :)

2009-08-04 @ 15:16:25
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: emmygoodwin

haha du har inte missat nat :)

2009-08-04 @ 15:31:39
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Cornelia

svar: Jag var varken med i Lamicell cup eller SM:et. Har bara ridit hästen som jag had emed i två veckor vilket gjorde det för sent att vara med i Lamicell cup och han är inte redo för SM-klasserna. Var med i de vanliga klasserna (1,15-1,20-1,20-1,25) :D

2009-08-04 @ 15:46:10
URL: http://corneliaberggren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet!

2009-08-04 @ 19:16:50
Postat av: Rebecca

känner igen det där :P

Dom där anonyma kommentarerna är det egentligen bara att radera.

I 99% av fallen så handlar det endast om svartsjuka när man får sånna kommentarer.



Kul att du gillar KG! Jag har tränat för honom i 9 år nu :D ska faktiskt på kurs snart för honom igen :D

2009-08-04 @ 20:11:48
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Sabina

Tränar också för K.G, han är en av mina bästa tränare! Lär mig alltid något på hans lektioner :)

2009-08-05 @ 00:52:29
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag har också fått elaka kommentarer av anonyma bloggläsare,men jag skiter fullständigt i dem!

Fin blogg du har och dina hästar är också fina.

Speciellt lilla Pi.

2009-08-05 @ 21:14:38
URL: http://svalurlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0