Yrroll har spänst!!

Hemma från peter clinicen! Gick inte så jätte bra för mig. Hade lock för öronen, de eka nere i manegen och han har en rolig brytning på skånska:P Så hörde ju hälften av vad han sa! Men när jag hoppa sista hindret fatta jag hur jag ska rida! Och det är precis så som jag alltid ridit honom!!! Jag ska alltså inte försöka göra honom mer engagerad genom att höja tempot, rida ihop honom eller något annat trams. För han är inte riktigt redo för det och med hans extrema spänst så klarar han av att hoppa i det undertempot en annan vanlig häst inte hade klarat. Så för att klara maxtiden på nationella tävlingar så får jag helt enkelt korta vägen där jag kan.

Ska bara helt enkelt fortsätta med markarbetet och spänna in honom någongång så han "lär" sig.

Föresten travhoppa vi ett hinder på 1.30 ;) Lätt som en plätt, klara det på första försöket. Sedan var det en bana på 1.20 - 1.40 som vi avsluta med.

Eftersom att vi red i typ mer än 2 timmar så ska han vila imorgon, = ingen tävling. Blir bara Pi som hoppar 2 La som lite gymnastik, träning och igångsättnings tävling! :)

Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Vad kul :D

2009-08-14 @ 22:41:19
URL: http://ridsportlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0