Dagens fysträning

Igår körde jag lite fysträning här hemma själv. Mycket rumpa, framsida lår och nedremagmusklerna. Kan säga att jag är lite skakig på benen idag ;) Jag är så otränad så det är skrämmande jag är ändå "elitidrottare" Tillhör absolut inte eliten i ridsport men jag är endå bra mycket bättre än många andra och tävlar iaf på nationell nivå. Och SKA vara bättre tränad än vad jag är. Blir sur på mig själv! har endå en fystränare till ridlärare, en pojkvänn vars familj är riktigt träningsmedvetna eller vad man ska säga och en mamma som gympar var och varannan dag. Men men.

Idag så har jag spelat volleyboll som jag inte direkt kan påstå är någon fysisk hårdträning men de tränar reaktionsförmågan, precision  och kanske en liten liten del kordination. Sedan har jag sprungit i snön, inte såå värst lång men hade vart en bra uppvärmning och bra mycket jobbigare att pulsa i snön än springa på bar backe.. Dock hamna jag ju framför datorn sen ;) Ska köra lite styrka här hemma senare efter stallet. Då blir det rumpa, mage, armar och rygg. Tro inte jag är allt för seriös idag. Men behöver röra lite på mig så jag är i god form inför nästa säsong! och jag säger bara att det ger resultat när man sitter upp på hästarna sen. Jag tycker jag rider mycket bättre. Även om jag bara skrittar dom än så har jag en starkare kropp som håller mig rak på hästryggen. Behöver inte heller samma mängd hjälper som jag behövt innan.

By the way eller hur det nu stavas åker jag till stockholm imorgon (oj kom precis på att ja måste packa ikväll då! :O) Är där och myser med pappa till på Söndag då åker jag hem igen. Kommer från stockholm och flyttade hit till dalarna när jag börja 8an. Så blir väl 3-4 år sedan nu? Känns nästan som jag alltid bott här. Men tur är att jag har fantastiska vänner kvar där nere. Så blir att träffa minst PILLAN iaf :) Ska tigga lite julklappar från HL också ;) Pappas kompis är återförsäljare för dom och de har ju fantastiskt fina saker! Har bla en säkerhetsväst därifrån

Ett tips för er som är lika lata som jag! träna lite egen fys när ni kommer in från stallet. behåll ridkläderna på för ni behöver ju endå duscha sen! ta gärna hjälp av en pilatesboll!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Svar: Japp, jag har gjort det själv :) Tack så mycket!

2009-12-16 @ 23:04:45
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: ulrika

Kul att du har börjat blogga lite igen:) du borde fortsätta. Tycker din blogg är jättebra och så får jag ju veta hur det går med pi och yrrol när vi nästan aldrig träffas längre på tävlingar/träningar:P

2009-12-17 @ 18:51:08
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Lina Renström

Jag skulle oxå verkligen behöva träna till nästa säsong men jag är väldigt lat.... :P Jag kanske får för mig nu på lovet att jogga några daggar ;)

2009-12-18 @ 13:36:25
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Veronica

Svar: Okej! Jag bor i en by utanför Sandviken, som ligger utanför Gävle ;)

Jag har faktiskt inte ridit på så många gräsbanor, men tycker att Hedemoras var mycket bättre än tex den på Gävletravet. Jaså ^^ Min älskade den banan! Ja, det är den verkligen! :)

2009-12-19 @ 14:06:04
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0