Mina hästars vardag

Jag kom att tänka på hur olika alla gör med hästens utevitselse och när och hur de får mat m.m. Jag har märkt, till skillnad från andra, hur mycket mina hästar går ute och hur ofta de får mat. Vad som egentligen är bäst finns det delade meningar om. Men såhär ser de ut för mina (CA tider)

5-6 Får morgon hö
En kvart senare får de kraft (hästar ska inte äta kraft på tom mage)

8-9 Går ut och får hö en gång till

11-13 Lunch hö

14-15 Får oftast lite hö till när det är kallt och det inte finns gräs att äta

16-17 Går in och får hö igen

20-21 Får kraft och hö.

De får alltså mat ca 6-7 gånger om dagen.
Och går ute ca 7 timmar.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Oj vad bra dina hästar har det som får mat så många gånger :) Det är ju svårt när folk jobbar osv att ge dom mat så ofta..



Mina går dock på fri tillgång just nu, som tur är så är det ingen av dem som blir tjocka av det utan 2 hästar som behöver väldigt mycket hö, och då känns det mer okej än att de ska få för sällan. De i vårt stall som inte har bal i hagen får hö 4 ggr om dagen.. och alla får kraft 2 gånger ..

2009-12-30 @ 15:57:39
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: :)

Intressant säger jag bara, våra hästar går efter ungefär exakt samma "schema" ;)

2009-12-30 @ 17:15:17
Postat av: Modesty

Gud va bra, vem är det som sköter fodringarna när inte du är hemma.Det är det som är problemet o vårt stall, det finns ingen som kan ge förs tidigast igen vid 15 tiden=/

2009-12-31 @ 13:42:56
Postat av: Carro

Bra utfodringsschema :)

2010-01-03 @ 19:09:37
URL: http://carolinajohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0