Dags för terräng

Har ni märkt att jag lagt in en musikspelare på bloggen? Ni som har det, men inte vill höra behöver bara trycka på "paus" knappen på låtsas ipoden. :)

Har precis vart ute och ridit Yrroll. Började med att klättra honom en bit där jag satt ner och han skulle gå i form, för då jobbar han extra mycket med ryggen. Sedan travade vi lite i skogen och tog efter det en kantring så han kan bygga upp konditionen för kommande meeting. Hedemoras bana (där DM går) är en ganska stor gräsbana och då måste ja se till att det finns en bra grundkondtion. Visserligen bygger man oftast upp grundkonditionen på vinterhalvåret, men nu fortsätter jag bygga upp den lite mer och försiktigt.

Ska snart ut och börja brodda Pi efter jag druckit lite kaffe och ätit nybakad baguette! :)
Planeringen för de närmaste dagarna ser ut såhär:

Torsdag: Pi terrängträning & Yrroll klättring/kondtion
Fredag: Dressyrarbete på båda
Lördag: Markarbete med inriktning gymnastik och att få tryck i bakbenen där vi ska göra övningen jag brukar prata om och lite studs.
Söndag: VILA
Måndag Yrroll dressyr och Pi något lätt arbete, tex tur i skogen
Tisdag: Hoppträning för John Hickey på Yrroll och dressyr på Pi
Onsdag: Ska ja till tandläkaren och kommer antagligen ligga död efter det. HATAR TANDLÄKAREN.. Inget planerat än
Torsdag. Dressyr träning på Nan för Pi och dressyr träning hemma på Y

sdf
Pi i terrängen som 6-åring :)

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Ja, ska man rida någon viktig och stor tävling så är det ju klart att man måste vara extra noga med hästens hälsa, men om hästen inte blivit särskilt mycket "pillad" på benen förr så tror jag inte att det skulle behövas inför just den tävlingen heller :) Och Meredith tycker jag är extremt överbeskyddande, tycker att hon verkar lägga energi på så onödiga detaljer... :P



Ja, de hästarna finns ju också. Men om hästen ofta är alldeles stirrig i hagen så är det ju ett tecken på att hästen inte trivs med något, kanske får den inne 23 timmar/dag annars, eller inte trivs med att stå ensam i en liten hage? Jag tycker att man ska se över sånna saker först innan man börjar trixa för mycket med att förhindra skador x)



Och ja, det är verkligen töntigt! Det är samma dem som brukar stega mellan hinderna på LC-höjder xP

2009-07-16 @ 19:10:17
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Skimmeln är verkligen jättefin, måste fråga bara, hur har du fått upp dina hästar uppe i bannern på bloggen, var det svårt att fixa själv?

2009-07-16 @ 21:29:19
Postat av: elin

åhh. jag älskar den där bilden! :D

2009-07-17 @ 00:08:51
URL: http://elinb.blogg.se/
Postat av: Andrea

ååh, stand up är Rockys låt! Blir helt tårögd, va så länge sen jag hörde den! :)

2009-07-17 @ 21:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0