De e inte bara dyrt att äga och köpa hästen. Tävlingarna är värst!

Gratis tävlande tre tävlingar framöver! Hur sköööön är inte den då?

Först nu i Avesta så sparar jag 170+190+180+200=740!! Eftersom jag tävlar gratis på storhäst i dalarna. FYFAN VAD DYRT DET ÄR! Man blir ju fan sur! haha

Sedan kostar Borlänges tävlingar 500. Men eftersom jag fått 400 från tävlingarna i Timrå och 260 från Borlänges tävlingar blir de inga kostnader där heller.

Sedan har Yrroll tävling i Hedemora där anmälningarna kostar 600. Men gratis här med! :)

så är det bara Pis starter i rättvik för kanske 200 som kommer att kosta. För Yrroll som tävlar dagen innan där är ju gratis med! :)

Så alltså sammanlagt tävlingar för över 2000 spänn som jag kommer undan gratis Det här är alltså inom en månad. Och jag har ingen annan att tacka än min älskade lilla Pi som tog hem förra årets seger i DM. :)

För att komma undan med så mycket kostnader som möjligt har vi försökt välja tävlingar som ligger där vi har kontakter. Dvs att vi väljer tävlingar där vi känner folk, för då kan man komma undan med uppstallning och boende kostnader! Tex så när Pi tävla i Skogslotten bodde vi hemma hos underbara Familjen Svensson, vi kunde även ta med en till häst som sällskap till Pi då. Helgen i Edsbro så bodde vi hemma hos min låtsas morfar på vårt landställe och Pi var uppstallad i stallet som ligger ganska så brevid. På Strömsholm så bodde vi hemma hos Louise Haaga där vi betalade ca 100 kr för oss per natt. Ni kan ju tänka er hur mycket pengar vi sparat på de!

I helgen när vi ska tävla i Avesta så var uppstallningen relativ billig (600) Så då sover ja och mamma i tält eller i bilen. för att slippa bensin kostnaderna. Som hade blivit  över 40 mil x kostnaden på bensinen.

Något possitivt (om det finns något possitivt) Är att när ja inte har Pi kommer det bara vara storhäst tävlingar jag åker på. nu blir de ju tävling varje helg då ja tävlar 2 helger på ponny och 2 helger på häst. Nästa pr blir det ju bara ca 2 tävlingar i månaden.

sadPi efter seger i Orsa -08. distriktsmästare.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Fin bild :)

2009-07-23 @ 22:04:21
URL: http://jennifersumar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0