Fina, fina Yrroll

Yrroll fortsätter att skrälla! Riktigt fin var han idag på dressyrträningen! Kändes som jag valde rätt häst och nu har vi mer saker att jobba på för att få honom ännu starkare och smidigare. Nan tycker han bara blir finare och finare och minns när hon prova rida honom och han höll på att skicka henne ur sadeln ;)

Det är bra att ha en tränare man rider för flera gånger så man får en kontinitet. Alltså att man rider flera gånger men inte heller allt för ofta. Då ser man största skillnaden, tycker jag. Nan rider jag som mest för 1 gång i månaden. Börja rida för henne för säkert 3 år sedan och jag utvecklas varje gång! En bra tränare jag verkligen rekomenderar!

Känns jätte bra nu inför helgen. Dock kan det hända att han kanske kommer vara lite trött, då han ska gå ganska stora klassen och åka långt. Men får se, vill jag inte starta något stryker jag mig bara. Tävlar endå gratis så! Imorgon blir det promenix för Yrrolls del. Pi som idag fick träna galopp i backe ska gå dressyr imorgon. Om underlaget tillåter. Är så jävla hårt! Eftersom jag tränar på gräs kan ja ju inte direkt harva eller så..

Kommentarer
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

sv: han är en riktig pärla! <3

jättefin blogg du har, och fina hästar!

2009-07-23 @ 22:24:26
URL: http://discosadness.blogg.se/
Postat av: Anonym

lycka till i helgen..lär säga till om du tävlar nå i gävle eller nå nära där så man får komma hälsa på er!:-)

2009-07-24 @ 19:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0