Om oss

Eftersom några är nya här så tänkte jag göra en liten beskrivning av mig och hästarna.

Jag heter Sarah Gustafsson och tävlar för Insjöns rk på ponny och Borlänge rs på häst. Vi bor på en hästgård utanför Leksand där vi har 4a hästar. två av hästarna är mina tävlingshästar och de är Pideli-Pi och Yrroll. Pi fick jag som ungponny och har då själv fått utbilda henne. Hon är en C-ponny, 1.40 hög. Grå med bläs och strumpor. Pi och jag har ridit SM i ponnygalopp, debutand fälttävlan med lovande resultat och upp till MSVA hoppning med bra resultat här med. Vårt mål är bra resultat i inomhus SM.

asdf


Yrroll är en storhäst som är 75% fullblod. han är 14 år och vi köpte honom för ca 1½ år sedan trots att vi inte var ute efter att köpa varken häst eller ponny. Vi har bra resultat upp till 1.30 där vi debuterade med en seger förra tävlingen. Yrroll är efter Troll och mitt mål är att starta 1.40 hoppning innan inomhus säsongen börjar. När vi köpte Yrren hade vi absolut inga förväntingar på honom, dessutom såg han ut som ett troll. Men i takt med att han muklar på sig så har han visat mer och mer kapacitet. Enligt några av Sveriges största tränare har han absolut kapacitet att gå iaf 1.40 hoppning.

f

Kommentarer
Postat av: Rebecca

tack! ja han är riktigt riktigt fin!

haha ska du köpa häst om 6mån el?:P



Min ena häst har faktiskt troll som morfar :D

2009-07-13 @ 18:40:10
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

tråkigt att sälja ponnyn :(

haha ja jag kan säga till om han skulle bli till salu men det tror jag inte :P han är en klocka o ja kommer nog aldrig hitta en lika bra häst :P



ja verkligen :D d e den bruna som sparkar så fint :P

2009-07-13 @ 18:47:56
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ja han hoppar allt allt allt! även i derbyt ja red trots att han eg tyckte det var superläskigt :P

tråkigt när dom är så :( min bruna är oxå sån, börjar dock gå bättre och stadigare. Men han är inte så gammal ännu så d e bara kämpa på! hopppa hus kan båda iallafall :D



det är PRECIS så min gör oxå :P vad lustigt, kanske ligger i Troll generna :P

2009-07-13 @ 18:58:24
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Rebecca

absolut! du lär dig ju o rida till skillnad från många andra som bara lär sig att åka :D Så det lovar jag att du kommer ha nytta av!

Den fuxen du tyckte om är min första som är stadig och redan utbildad :P men har lärt mig massvis på dom andra så jag ångrar det inte!

2009-07-13 @ 19:11:53
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jaha, va tråkigt! hur gick det då?

2009-07-13 @ 20:07:45
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0