Yrolls sockerkick

Gissa vad jag ska göra idag? Jo jag ska vara duktig och måla klart stallet ;)
 Vi har ju byggt vår gård själv så den är ganska ny. Så ny att varken huset eller stallet är färdig målat. Visserligen så är det inte 100% klarbyggt heller. Men de ser klart ut:P hehe

Jag är en otroligt lat människa, ja ja kan ju erkänna de iaf  till skillnad mot min mor ;) så även om jag suttit hemma i 1 månad nu utan att ha gjort någonting mer än att solat, ridit och suttit vid datorn vartannat så har ja endå inte tagit mig ut. förens nu alltså! (ska inte säga för mycket, har ju inte tagit mig ut än) ;)

Ska försöka städa och göra de lite fint i stallet med. Jag har lindor slängda lite här och var då jag alltid måste linda yrrolls svans och sen på med svansskyddet för att han inte ska skava upp hela svansen när han åker transport. sedan är de skydd, täcken och smutsiga shabrak som inte alls ligger på sin plats. Iofs är de inte många stall som har det kliniskt rent, men man kan ju försöka vara en förebild :P

Föresten var jag ju på hoppträning igår. Blev bara en häst då mamma hade sett fel på tiden. Så träningarna började en timme tidigare. hehe. Så då fick de bli yrris som fick följa med eftersom Pi hoppat i helgen och dessutom hade ja ridit henne på förmiddagen :)
 
Gick inte särskilt bra, fick ingen bra känsla. Så nu känns 1.40 ohövligt långt bort! vill ju inte stressa! Yrroll har vissa dagar då allt inte stämmer i hans huvud. Eller så var de så att jag försökt lära honom puss och det kan ni ju förstå ta ett tag, så så många äppelbitar de blev där så måste han ha fått en socker kick. Hahaha ;)


En till sak man kan fråga sig är hur de går med mina pioneer eentligen? dom var slut i min storlek där ja beställde dom först, sedan var dom även slut hos leverantören och nu har ja beställt från ett annat ställe. Hoppas dom hade de i min storlek eftersom dom inte hört av sig om något annat.. hmm..

ih Var såå stolt när vi klara den här tre-kombinationen! Men nog allt fick vi kämpa!

sdsyns på min stil att jag är lite orsäker på om Pi ska hoppa av eller inte. För ja vågar inte riktigt gå med så som ja gjorde förut. Visst är de här nu på väg upp i språnget. men endå:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0