Hoppträning

Jag har ju gett mig själv ett förbud mot att shoppa på två månader nu. Det var dock väldigt nära att ja klickade hem massa häst saker nu, med undanflykten "Det var ju faktiskt förbud mot shopping till mig" Men eftersom det var något fel på hemsidan så blev det väl min räddning. Var nära att bli ett dyon träns till Yrroll, ett pelham och stövlar till mig :P Nej, men jag måste faktiskt ta mig i kragen. Jag har gjort slut på 7000 på en vecka.. visserligen var det väl inte riktigt mina egna pengar ja spenderade, men känns ju helt klart i magen! Måste ju även påminna mig själv om att det helt klart var värt pengarna! Min bästa och mysigaste resa någonsin med världens bästa person! :)

Samtidigt som ja nu skriver det här så sitter jag och tänker hur mycket jag behöver ett pessoasele, ett pelham till Yrroll och ett till Pi plus ett par nya stövlar till mig då mina läder har pajjat (därför jag red i tretorn på SHG).. Ja, jag är ju som ja är.. Kanske beställer ja hem det om någon dag?

Juste har ju lite bilder från ridsport ponny cup finalen men får tyvärr inte lägga upp dom då de är några andra som fotat :( Men om någon som har kort på mig och vill bli länkade så går det helt klart bra. :) Kanske ska säga att ja red Söndagen och på storabanan om du vet nån som fota.

Idag ska jag åka och hoppa Yrroll lite, tror inte han hoppat riktigt sedan han tävlade sist (9 Augusti) Blir mest markarbete tror ja. Lägger väl upp något hinder för att känna på honom. Övningarna jag kommer att göra är Klockan, fyra upphöjda bommar på en volt vid varje kvart. Han har väldigt svårt att arbeta på böjt spår så behöver böja igenom honom lite. Sedan ska jag köra lite studs, ca 4a hinder för att jobba med rumpisen och bakbenen :) lägger också upp två små hinder där ja ska träna avstånd (korta vs länga galoppen för att stärka Pyrren, och för min egen skull att träna se avstånden då ja inte hoppat så mycket på siståndet. Kanske lägger upp något hinder om allt innan funkat bra så han inte är sååå slutkörd:)

Måste även tacka Johanna Vangen igen som ridit och tagit hand om mina hästar medan jag vart borta. :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0