Äntligen inne!

Nu är jag precis inne från stallet. Har ridit båda hästarna, mockat, fixat vatten, gett dem mat och smort Ys träns, sadel och magplatta.

Började med att rida Y som var riktigt fin för första gången på bra länge! Var så nöjd uppe på honom! :D Vi hade lite galoppträning där jag hade en stor galopp i en backe. Vi försöker ju få honom lite kvickare i galoppen och jag brukar ofta vilja lägga in ett galoppsprång för mycket. så behöver kunna rida fram honom! Rider väldigt mycket samlat just för att få honom starkare, men man måste ju ha en balans i det. Så därför var det mycket ökning idag. Han var SKIT glad! När jag kom hem igen mocka ja och la på nytt spån, smorde lite också. sedan gjorde jag en fuling och gick ut och tränsa Pi i hagen och hoppa upp barbacka utan hjälm för att känna igenom henne så hon var fräsch från gårdagens hårda träning! Galebano fin var som hon vanligt!! sedan fixa ja vattnet och gav dom nattemat och nu är ja äntligen inne för middag!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

vad går Pi på för bett? :)

2010-04-16 @ 21:47:35
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0