Hööks vs JIN

Ingen har väl missat att hööks är bra på att kopiera populära märkes utrustningar? Om det är bra eller dåligt råder det delade meningar om. De med pengar och de som låtsas ha pengar brukar ofta tycka att det är väldigt dåligt. Men sådana som jag som får spara ett bra tag för att ha råd med det man vil,l tycker det är väldigt bra ibland.

Visserligen tycker jag inte det är snyggt(i många fall) med en hel typisk hööks outfit. Men jag gillar att blanda dyrt och billigt. Genom att köpa lite dyrare detaljer som tex träns, pannband, hjälmar, stövlar som i och försig utger en ganska stor del av utrustningen men samtidigt blanda med andra bas-saker som är billigare kan du få en till synes dyr utrsutning men mycket billigare. Det värsta jag vet är när man är på små tävlingar och folk har skit dyr utrustning som är mer värt än hästen och resultaten är inte vad man förväntat sig.. Som jag sagt tidigare handlar det mer om avundsjuka från min sida, jag hade också haft dyr utrustning om jag kunde. Men jag skulle lagt ner mer pengar på träningar än dyra sadlar för kunna prestera bättre resultat.

Varför man ser ner på hööks kan jag inte riktigt sätta fingret på, men det förknippas väl med att vara nybörjare, de har inte de allra senaste och snyggaste sakerna. Men jag tycker även att de på senare tid höjt standarden enormt. Har inga problem att köpa saker från dem. Bla har jag mitt tävlingsträns från dem.

hööks stigbygel

De här nya stigbyglarna har Hööks idag presenterat. Det är väl inte så svårt att missa vad insperationen är tagen från? Dock är de här stigbyglarna ca 1500 kr billigare än "orginalet"

 

Jin stigbyglar "orginalet"

 

Jag väljer Hööks, vilken väljer ni?

 



Kommentarer
Postat av: Jennifer och kira

vi väljer också hööks :P

2010-04-06 @ 13:02:50
URL: http://ryttarna.webblogg.se/
Postat av: Gabriella

håller med dig! Hööks!

Jag brukar försöka köpa lite dyrare saker när det är Rea på dom, annars tycker jag att Hööks är väldigt bra på att ha fina små detaljer som man kan piffa upp utrustningen lite med! :D

2010-04-06 @ 13:26:11
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag håller med dig om att hööks ändå höjt standarden på senaste tiden, de gillar vi :)



Och i detta specifika fall tycker jag faktiskt att Hööks stigbygel ÄR mycket snyggare än Jin ;)

2010-04-06 @ 14:20:57
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är väl prestige bygeln dom liknar? :o

2010-04-06 @ 20:35:51
Postat av: sarah

I detta fallet väljer jag hööks. Jag har mcyket dyra saker men har även maaassa saker från hööks, älskar dem! :)

2010-04-10 @ 15:48:36
URL: http://sarahochsnajper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0