Det får bära eller brista.

Idag har Pi fått vilat lite. Red Yrroll för att checka av honom och han var väldigt seg i början. men efter mycket tempoväxlingar så gick han helt okej. Rider nästan aldrig med sporrar hemma och då kräver det väldigt mycket ridning med benen, samtidigt som han blir lång och hänger sig i handen. Jag får ofta då lite "panik" och det blir en ond cirkel när jag driver framåt och drar i han bakåt. Men försöker verkligen tänka på att vara lätt i handen så han får bära upp sig själv. Dessutom är han väldigt känslig i munnen och så fort jag kommer på att lätta så får jag igenom allt såå mycket lättare! Fundera på vad jag ska välja för bett imorgon då han går bäst på mitt 3delade D-bett på marken, men jag får väldigt svårt att få honom tillbaka utan att det ska bli dragkamp när det blir större hinder. Så har gjort ett litet oväntat val för imorgon. Det får bära eller bristaa.

Kommer rida en Ackumulator 1.20. Inte den optimalasta klassen i dagens läge. Men känns onödigt att hoppa 1.10 när han kliver över det och jag inte får fram mina brister där. Men ska försöka rida en jämn runda. Oavsett om det är riv på varje hinder så måste jag få till en jämn runda!

Så var det här. När det blir jämn ridning blir det även felfria ritter!



Kommentarer
Postat av: felicia w

Ser toppen ut ju :-)

2010-08-14 @ 00:06:08
Postat av: Maria & Pearl på äventyr

den rundan såg kanon ut! Hur stor är han? hindrerna ser så små ut ;)

2010-08-14 @ 14:42:04
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0