Tävlingsberättelse

Jag tycker som sagt att denna dag var ännu bättre än igår. 1.20 idag var nog lite sämre än igår men 1.30n tyckte jag nästan kändes bäst.
Igår hade jag en ganska bra galopp som blev lite för bra på slutet och då blev det två pet på sista linjen.

Idag i 1.20 så var det en A.1b. Det innebär att det först är en grundomgång. Är det mer än en felfri blir det en första omhoppning, finns det minst två felfria där så blir det en andra omhoppning, och det är den andra som avgörs på tid.
Jag satsade pǻ en nolla och det höll ganska länge. Till hinder nmr 7 där det var en linje på lite böjt spår. Kom lite nära och han tog den nog med frambenen. Sedan gjorde han en galen insats i 3komb. Det var oxer, ett, räcke,ett, räcke. Och jag lägger han nära på första så han går på 2 till b. hahah. Han har lite spänst iaf som kan klara det där!
Tyckte Yrroll kändes lite trött idag så red i en stor och lugn galopp, kanske lite för lång om man ska vara petig men men. Han gled ut mycket i några svängar och jag lät honom göra det eftersom det hänt varje år att han står på bakbenen på just den här banan. Så var bara lätt i handen och red honom försiktigt framåt för att inte börja bråka

4 fel.

I 1.30 var det få felfria, även här var det A1.b .två var felfria innan jag startade. Tyckte rundan kändes bra och harmonisk, jag hade bättre kontroll även om jag flög som en vante där han tog i ända upp till nosen ;) haha. Det var en väldigt lång bana. eller ja det var 11 hinder och 14 språng, ganska normalt. MEN det är en väldigt stor bana och hindren är väldigt utspridda. Den kortaste relaterade avståndet var på 6 galoppsprång. eller ja, man kunde ju ta de på 5 eller 7 också eftersom det var på böjt spår. Så ja, ni förstår galoppspträckorna?
Jag var felfri på 10 hinder när jag rev det första. Efter det föll ytterligare två bommar. Men de två sista hindren fick jag ordning på allt och avslutade väldigt bra!
12 fel

Tycker det är en väldigt bra insats att vara felfri på de 10 första hindren. Framförallt när det gått som det gått i Juli. Det här var verkligen ett framsteg för oss båda!

Kommentarer
Postat av: Bella

sv; okej

fråga gärna ngt i min frågestund!

2010-08-15 @ 18:02:11
URL: http://stoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0