Elefantskit?

Har jag nämnt förut att Yrroll är bland världens jobbigaste att mocka till? Ibland när man mockar så tar man sig en riktigt funderare varför man egentligen håller på med detta jobbiga intresse men ack så roliga och givande. Jaja tillbaka till saken. Yrroll puttar alltid undan allt spån så det bara är betong kvar på mitten (att ha bädd är inte aktuellt för oss) Så nu när vi äntligen hittade halm som förövrigt var otroligt billigt så köpte vi hem lite balar så han ska få det riktigt mjukt. Behöver jag nämna att det blev sju resor jobbigare att mocka nu? Om det var som att mocka till en hel elefantflock då så är det hela Thailands elefanter tillsammans nu... Men vad gör man inte för att ens prins ska få det så mjukt och skönt som det går?

I vilken fall som helst så har jag egentligen körskoleteori på måndagar så kommer hem vid halv 8 och att rida då är inte särskilt aktuellt men idag var det inställt och jag kom hem vid halv sju. Då gick jag ut och mockade till dessa elefanter och eftersom jag hade tid så pysslade jag lite extra med dem, och när det väl var Pis tur så kunde jag inte hålla mig. När jag såg magen och tänkte på att det är tävling om två veckor så var det bara slänga på tränset och hjälmen och ge sig ut i mörkret. Då menar jag inte lite halv mörkt, utan KOL svart. Det blir ju inte bättre av att jag inte får rida på den ända lilla plätt som är upplyst på vår gård. Men Pi gick underbart fint idag. Är så arg att jag nu är gammal som inte får tävla henne ordentligt. Men fan vilken ponny jag har. Man blir ständigt påmind om vilken ära det är att rida denna ponny.

Sorry nu blev det långt...



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Sv; Tack =) Okeej va kul vilka klasser? =)

2010-02-08 @ 22:04:41
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

du är snäll snuttan! Lycka till med mockningen i fortsättningen ;)

2010-02-08 @ 22:47:38
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Maja

Haha, det låter som min Kenny X)

det är verkligen DÖDEN att mocka hos henne! För ponnytjejerna tar det ca 10 min, och deras boxar är alltid vita och fina i spånet. Jag mockar ibland i nästan en timme (!!!) och måste fylla på nytt spån var annan/tredje dag om hennes spån ska vara vitt och fint! Då är jag ändå effektiv X)

Vi har ett skämt i stallet om att Kenny förvandlas till en jordfräs när solen går ner, haha!

2010-02-09 @ 22:34:08
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Evelina

Har ni provat att ha Rå spån istället för " vanligt " ?

Det fungerade super bra hos oss när hästarna sprider ut allt i kanterna så de inte har något kvar i mitten :)



Och så är det hur lätt som helst att mocka i ;) ( Jag har också en rikmtigt jobbig häst att mocka åt :P)

2010-02-13 @ 10:32:58
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0