Yrroll behöver uppfostras!

Hoppas verkligen vi kan åka till ridhuset med Pi idag. Då hon verkligen skulle behöva hoppa lite(markarbete).. Tyvärr så är det ju hur mycket snö som helst och det är väldigt slirigt så får se hur det blir med den saken.. Yrroll ska till skästa på Onsdag men skulle gärna rida lite markarbete på honom innan det. Förövrigt var han hemsk igår. Till en början i alla fall. Han bara stod på bakbenen och trippade runt. Vet inte riktigt vad det var med honom och när jag kom hem igen och jobbade honom i lite högre snö så gick han bakom lodet hela tiden. Vilket inte alls är okej. Men kan till stor del ha berott på att jag red på det vanliga pelhamet som jag nu ska undvika. Älskar mitt babypelham men han var så fin på det vanliga för någon dag sedan så fick ju lov att prova igen.  Dumheter att hålla på med Yrris!

Nu är ju frågan varför ja sitter här och skriver när jag har massa plugg. Det är väl nackdelen när man sitter vid datorn och pluggar. ;) Om någon är intresserad så skriver jag ett PM om upplysningsförfattaren Dalin och pluggar till ett prov på Fredag som handlar om Sveriges statsskick! Blir inge gym idag så jag pluggar hemma eftersom vi ändå har eget arbete..


Kommentarer
Postat av: Tove - Ridsport, foto och vardagsliv

Fin blogg :)

Ha det bra!

2010-02-10 @ 15:41:53
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Linnéa

låter ungefär som min häst vissa dagar, då trippar hon runt och stegrar så fort jag lägger till skänkeln ... och dagen efter kan hon vara hur snäll som helst :s

2010-02-12 @ 23:46:10
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0