2009

Tävlingssäsongen 2009


Vilken/vilka hästar tävlade du?
Yroll och Pideli-Pi

Vilka klasser startade du?
yroll: 1m, 110, 120, 130

Pi; Lb, La, msvb och Msva
Debuterade du i några klasser?
jao

Vilka?
Msva på Pi och 1.30 och 1.25 på Yroll

I vilken klass fick du mest framgångar?
Yroll: 110 eller 1.20

Pi: Msv b

När gjorde du mest bort dig?
Strömsholmstävlingarna.. Hade verkligen sett fram imot att rida där. Men med ett underlag som var dyngsurt, halt och sugande så kunde inte Pi lita på mig och stannade ut sig i både förklassen och kvalet i ponny grand prixn.. Väldigt less då. Men vi kollade upp henne och hon hade en LÄTT låsning i höften.

Köpte du några nya grejer? typ, täcken, schabrak mm
Japp

Fick du någon?
[x] Gulblå rosett
[x] Blå rosett
[x] Gul rosett
[x] Röd rosett
[x] Grön rosett
[x] Vit rosett
[ ] clearoundrosett/deltagarrosett

Fick du några poäng?

japp

Om ja, hur många?
runt 70 tror jag på båda. (alla har dock inte kommit in)

Var det bättre än förra året?
trots att det var ett skit år så tror ja nog det:P

Varför?
Vet inte, fick en hel del på Yroll i sommras och placeringar på natinella tävlingar med Pi

Hur många segertäcken vann du?
3 st tror ja

Var dina placeringar fler eller färre förra året?
Har inte kollat, men tror nästan de var färre? eller kanske inte?

Startade du lag?
Jo, Lånades till bors lag för att ta dom till elitserien. vilket vi också gjorde efter felfri ritt i varje omgång förutom första då ja hoppade fel hinder på första ;)

Vilka lag?
BORS Div 1 ponny hoppning

När gick det bäst?
skogslottens nationella tävlingar med kval i ridsport ponnycup. Helt underbart meeting. Felfri i alla klasser förutom MSVA där ja peta ett Och Älvdalen på Yrroll där vi kvalade 1.30 och vann :D. Sen finalen i ridsport ponnycup var en riktigt härlig runda!
Gjorde du något av följande? 
[X] Missade att hoppa ett hinder ( hoppade fel första hinder)
[x] Blev utesluten 
[ ] Ramlade av under ett dressyrprogram
[x] Ramlade av under en hopptävling
[x] Hade skadeuppehåll, pga skadad häst eller ryttare. inte skadad så - men huggormsbiten & sömstick av den där jääääävla gubben -.-
[x] Var på meeting
[/] Startade ett stort mästerskap? inte sm iår, bara dm & km. hahahah inget av dom är stort jag vet, därför jag bara har halvt eftersom att det är mästerskap ;e
[X] Hoppade fel hinder
[ ] Tävlade någon annans ponny
[ ] Startade en ponny du inte tävlat tidigare
[ ] Fick 25 % eller sämre i ett dressyrprogram -


Nästa år är målet/målen?
Pi. Till salu men att göra henne riktigt säker i Msv och uppåt.

Yroll. Gå säkra 1.30 och kvala 1.40


Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: Det åker fram lite, inte jätte mycket, sen beror de på hur hårt man spänner de, jag spänner inte det jätte hårt. Det hjälper inget speciellt tycker jag, mer än att min häst hade en Ink på sitt öra och då slapp hon tränset som skavde just där och det blev behagligare för henne att röra på de örat.

2010-01-02 @ 17:33:10
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se/
Postat av: ewe :D

sv: awwe tack :)<3

2010-01-02 @ 17:35:22
URL: http://enewe.blogg.se/
Postat av: Pim

Svar: Okej, vad kul!

2010-01-02 @ 18:40:53
URL: http://pimkarlstroms.blogg.se/
Postat av: ebba

SV: jo tycker oxå att den flerfärgade är snyggast :)

2010-01-02 @ 19:00:39
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha, inte så lite heller, det är mer ovanligt att se en hoppryttare med armbågarna in mot sidorna... ;D

2010-01-02 @ 19:55:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Astrid

SV: precis och då finns de så få tävlingar ju;)

nej det har knappt kommit upp några. jag har inte pratat med dem, men vet andra som planerar att åka dit så jag hoppas att de kommer ha den. ska du dit? eller det kanske är lite långt för dig?

2010-01-03 @ 13:04:12
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Astrid

SV: aa det är ju nära:) vad har du för planer med yrrol 2010?

2010-01-03 @ 13:21:20
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Astrid

SV: ja, jag har inte planerat så långt än men jag har tittat på dem. Jag ska försöka åka på så många nationella som möjligt. på de regionala så finns det oftast bara en klass jag kan rida..



okej, ingen ide att skynda:)

2010-01-03 @ 13:44:07
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Astrid

SV: ja precis;)



ja, och det är mycket bättre tävlingsplatser (oftast);)

2010-01-03 @ 14:15:36
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0