Hamre rk

Hamres efterlängtade propp har nu kommit ut. Dock känner jag att klasserna blir för stora för Yrroll att hoppa som första tävling på året. Visst är han säker i 1.30 trots att vi haft nått pet här och där, men känns inte bra att åka på meeting första tävlingen på året och bara hoppa 1.30 - 135.

Hade hoppats på att det funnits någon 1.20 också, men icke.

Kanske åker på Fredagen och bara hoppar 1.30 och 1.35. Men att gå ett helt meeting är inget alternativ. Det får han göra när han gått 3-4 tävlingar.

Annars blir nog första tävlingen strömsholm eller Avesta.

Trots att man vill ha kvalet till 1.40 så måste jag tänka längre än vad näsan räcker. Jag har förmågan att gå blind när jag har ett mål och inte tänka på hästen eller det mentala. Vilket jag ska ändra på iår!

Kommentarer
Postat av: Jacqueline Dinewald

Jadu, mina hästar går inte ute om det är mer än -20,och är det -20 eller -22 så går dom ibland ute halvdagar.

dom senaste dagarna har det inte varit så jättekallt, runt -18 grader hela tiden.

Men jag rider ändå, dock väldigt korta pass, då det inte är bra för hästarnas lufvägar att anstränga sig för mycket i kyla. Dom kallaste dagarna åker vi och rider i ridhus :)



Såg också hamres propp, hade tänkt att vi skulle åka ner dit, men jag hade absolut förväntat mig fler 120, och kanske nån 125. tråkigt....

2010-01-06 @ 14:08:10
URL: http://charente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0