Vilka är i ditt team?

Vilka är i ditt team, vet du det? Vad gör de för dig och vad gör du för dem? Besvara gärna det här i kommentarsfältet UTAN att läsa vidare
















Många har inte en aning om vilka som är i deras team när man frågar dem. Många svara jag och hästen?

I första hand är det ofta du, hästen, tränaren, mamma och pappa. Och det är också dessa individer som du måste se till att behandla och respektera på rätt sätt! Det glömer man ofta! liksom jag!

Men det är inte bara de här, det är även hovslagaren som du alltid använder dig av, pojkvän/flickvän, veterinär, lärare och vänner. Alla finns där, uppskattar och vill dig det bästa. Något som ofta tränare av högre "klass" påpekar är att du måste ta hand om ditt team. Tänk vad de gör för dig egentligen. Hur de står ut med dig på tävlingar och kör dig timmar nätter, som tidiga mornar, tar ledigt m.m.

 

Mitt team är

Jag

Mina hästar (Pi & Yrroll)

Mamma

Tränaren Louise Haaga

Pojkvän

Mormor

Pappa

Storebror

Hovslagare

Vänner


Hur tar jag hand om dem

Jag - Försöker att koppla bort hästarna och ta hand om mig själv på vardagarna. Unna mig saker till mig själv när ja har pengar, så som kläder och tar gärna en fika några gånger i veckan med vänner

Mina hästar (Pi & Yrroll) -  Pussar på dem och tränar så bra jag kan. Försöka ta hand om dem på bästa sätt

Mamma - Försöker köpa presenter som betyder något och är av värde på jul/morsdag/födelsedag (vilket ja inte har gjort förut). Jävligt fattigt av mig, jag vet! Ska bli bättre maam ;)

Tränaren Louise Haaga - När jag kommer på träningar försöker jag vara så väl förberedd som möjligt. Jag anstränger mig för att göra rätt och blir inte sur om det inte funkar efter några gånger. Jag visar uppskattning för den tid hon tar sig till mig och min häst.

Pojkvän - En stor tillgång i mitt team då han alltid finns och stöttar mig hur det än går. Har jag vägrat ut mig flera starter i rad så är det han som finns där och stöttar och säger "så som du kämpar så kommer de snart visa sig, motgång måste man ha iblland" Försöker visa hur mycket jag uppskattar det han gör genom att säga det och visa det på andra sätt.

Mormor -  Motmor är lite lika som Andreas, även om hon undrar vafan vi köpt Pi för några gånger, maha:P men mormor finns där och backar upp när det krisar. Mormor är bäst!

Pappa - För pappa visar jag det lita som på samma sätt som för mamma. tillägnar dom något extra vid högtid

Storebror -  Min älskade bror är så underbar han med. Han åker upp hit 30 mil bort för att ta hand om mina hästar och andra djur när jag iväg på större tävlingar och meeting. Hoppas han också fattar att han är bäst när ja säger det?

Hovslagare - Vår hovslagare har nog blivit lite av en kompis också. Jag är dock sällan hemma när hon är här men vi brukar bjuda på kaffe och hålla oss i stallet när hon arbetar för att kunna prata och vara trevlig. Många lämnar bara hästen och gör något annat med någon medan hovslagaren står där själv med ens häst.

Vänner - Jag har sällan tid för vänner & jag tar mig inte riktigt tid när ja kan heller. Men alla mina vänner är underbara, de jag har nu förstår hur mycket tid ja måste ägna åt hästarna, träning och tävling och ingen har klagat på mig. Dom bara finns där hela tiden, så underbara! :) Så fort jag kan så tar jag en fika där vi bara kan sitta i flera timmar och mysa! har förövrigt 3 utlovade fikor, får se hur ja ska ha råd med dom:P Men försöker säga till mina vänner vad dom betyder och jag hoppas dem förstår de!

 

Nu när jag skrivit det här har jag reflekterat över hur svårt det är att säga till mamma eller pappa hur mycket man uppskattar att dem kör en var och varannan dag till träning och tävling. Varför är ordet "tack" så svårt att säga egentligen? Måste bli bättre på det!

 

Visst sitter du och ler nu mamma? ;) Eller läser du bara mina kommentarer? Haha


Kommentarer
Postat av: Linn Skjetne

Superbra skrivet vännen! Kan hålla med dig om att ett "tack" kan vara svårt att få fram ibland, man vill heller inte slita ut det.

2010-01-08 @ 14:46:22
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Pim

Bra skrivet! :D

2010-01-09 @ 11:24:20
URL: http://pimkarlstroms.blogg.se/
Postat av: Linnea - http://hastliv.webblogg.se/

I mitt team ingår alla dem som på något vis stöttar och hjälper mig på något vis inom ridningen.



Självklart mina föräldrar, släktingar, vänner mm.



Mina tränare, Claes Brudefors, Anne Persson och Jennifer Åkerman. Tränar de olika disciplinerna för olika tränare men Jennifer som jag mest brukar träna terräng för hjälper mig ändå i hoppningen som jag framförallt satsar på.



Min veterinär betyder otroligt mycket för mig. Hon står i boxen bredvid mig och hon är alltid uppmärksam och tvekar aldrig med att rycka in vilket hon fick göra på nyårsafton förra året. Ger en viss trygghet för om jag åker bort eller liknande är hon alltid i närheten och hjälper till om det skulle vara något.



Sedan ingår även hovslagare, massör och kiropraktor i teamet för hästens bästa men dem har jag inte samma personliga kontakt med så dem hjälper mig inte "mentalt" på samma sätt.



Läste igenom din text nu efteråt och det var väldigt bra skrivet :)

2010-01-09 @ 13:04:57
URL: http://hastliv.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag vet precis vad du menar med ordet tack! Det är sjukt svårt att säga det och man hoppas föräldraglad ar och vänner förstår hur mkt man uppskattar det dom gör:) Jag är glad att jag inte har lika svårt för det längre men visst är det svårt emellanåt:/

2010-01-14 @ 17:14:50
URL: http://nilsmarkjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0