Yrroll pass

Börjar undra om det är någon som lurar i stallet och ger mina hästar krut om nätterna? Visserligen är väl Pi alltid som en laddad bomb. Men Yrroll? Han brukar ofta vara lugnet själv så länge man inte kräver FÖR mycket av honom. Han är mer sto eller hingst än valack! :P

Men idag var det något kopiöst! han var som en het 5-årig B-ponny eller något liknande. Men jag gillar det! Men föredrar att han är så inne i en manege än i en hage som är ojämn! hehe. Men men i vilken fall så var han väldigt fin. Red mycket öppna och red på en 8a i galopp så vi tränade lite galoppombyten. Sedan stod jag i lätt sits och galoppera han i låg form och fokuserade på att han skulle balansera upp sig själv och inte "hänga" sig i bettet.

BTW så har jag börjat rida mycket i lätt sits i galoppen. Då jag lätt hamnar i undertempo och lite bakvikt när jag sitter ner. Det är för han har så stor galopp i bakbenen i jämförelse mot frambenen så det blir riktigt svprt att sitta ner och man får luta sig bakåt så mycket.

Blire föresten kurs för Louise i helgen iaf. Vi får låna en annan bil av bilfirman om dom inte får klart våran bil. :)

Något negativt är dock att lite av hans hovvägg har lossnat?? Funderar om hovarna blivit kalla när det vart så kallt ute och han sparkat i något. Ni vet, saker som är kalla spricker ju lätt.. Men men Blir att ringa hovslagaren nu som förövrigt inte svarar.

Väldigt kul att så många tyckte det nya tränset var snyggt. :) Kan ju nämna att ja köpte det för ca 180 kr på REAN. Men med bettet och pannbandet så är vi uppe i 1800. Så det är väl inte så billigt med blingblinget på. Hehe. Men riktigt nöjd över det! Provade även magplattan och den var perfekt!


Kommentarer
Postat av: Gabriella

vilken tid startar träningarna i helgen, är det i körhallen? :) Skulle vara kul att kika även om jag inte själv är med.. :)

Kul att du bloggar så flitigt igen! :D

2010-01-13 @ 19:08:06
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0