Lilla hjärtat Yrroll

Efter att ha ridit 1½ tävling på över en månad så börjar man få lite abstinens! Så nu har jag börjat anmäla till lite tävlingar igen!

Även om Yrroll inte har vart skadad så vill vi att hans "rehabilitering" Ska få gå sakta. Vi vill ju ha honom så fräsch som möjligt och har därför tagit de lugnt! Men som sagt nu har vi anmält honom till lite tävlingar igen. Han ska bla få gå 110-120 i 3 st tävlingar för att få "börja om" lite lugnt. Dessutom så tycker jag inte det är schysst mot honom att behöva hoppa 1.30 när dom två sista blev som de blev pga av hans stelhet i bak. Jag skulle känna mig idiotisk att tvinga honom tävla 130 fast han river halva banan pga en låsning. Även om Yrroll har ett fantastiskt psyke och hoppar fast det gör ont så kommer han ju inte tycka det är roligt i längen att riva halva banan. Så nej nu har jag tagit mig ner på jorden och låter han hopps "små" klasser några gånger innan han ska börja hoppa lite större igen (om det går bra såklart). Så det blir lätt, roligt och billigt ;). Förhoppningsvis ska vi vinna lite med. Det är vi inte så bra ;)

Så här ser det ut preliminärt!
Gagnef Lördag, 110-120
Borlänge Söndag, 110-120
Orsa Söndag, 110-120.

Sedan när Avestas meeting är har jag tänkt att han ska få hoppa 1.30 igen. det är ca 1½ månad dit om inte 2?





Kommentarer
Postat av: Jennifer

Låter smart tycker jag! :)

2010-06-09 @ 21:12:53
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/hastarna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0