Oväder

Herregud vilket åskväder det var inatt! Just här i Leksand (vet inte om de är så i hela dalarna?) så är det en väldigt kraftig åska när den kommer. I Sthlm är det mer lite poff, poff pang. Här är det BAAM BAAM BADAM! Huset skakade och trodde fönstren skulle gå sönder. Jag låg och snörvla för jag inte visste om mamma hört det och tagit in mina bäbisar. Men självklart så hörde hon första smällen och sprang ut för att ta in dem, Yrroll och Pi var bra galna vid den tidpunkten. Så idag när jag kom hem sprang jag ut med massa godis till alla 3 och tacka dom för de överlevt. Vad hade jag gjort annars? Förra sommar dog ju hur många hästar som helst av åskan/blixtetn.

Hur gör ni med era hästar när det åskar? Är ni fjantiga som oss som tar in dem på en gång eller låter ni de vara ute?



Kommentarer
Postat av: Gabriella

vi hade samma oväder i rättvik, dock var jag ute och tältade på en klippa precis vid vattnet! ;)

Tror blixten slog ner precis i närheten för hela klippan typ skakade ett tag hahahah !

2010-06-18 @ 11:27:58
URL: http://gabriellabramstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0