pioneer crocodile ridstövlar

Det är många som undrar över min pioneer crocodile. Hur de sitter, hur de  har hållt och liknande.

Efter att ha ägt dem i lite mer än en månad nu så är jag fortfarande väldigt nöjd. Jag änvänder dem dock endast vid tävling och borta träningar, just för att spara på dem då det är tävlingsstövlar och inga stall stövlar. Det har ju verkligen en passform utöver de vanliga, enligt mig! Sitter som en smäck. Men so jag sagt tidigare är storlekarna i foten lite stora. Så jag har storlek 37 i stövlarna medan jag har 38,5 annars i skor.

En blankett om hur man ska sköta stövlarna medföljer även i kartongen. Efter varje pass har jag torkat av dem med en lite fuktig trasa för att få bort de stöv som blivit från hästen och stövlarna har fortarande samma glans. Dock finns det smörjmedel att köpa till vilket jag ska göra.

Dragkedjan har ännu inte krånglat fast jag vart lite dålig med att använda skoho (som man alltid ska göra när man har stövlar med dragkedja) Så jag får tacka gud för det och att de håller ett par månader till.

insidan på stöveln är kalvskinn, alltså som de vanliga pioneerna medan utsidan är i lack med ormskinn och swarowski stenar.

Swarowskistenarna som är på stöveln har också suttit där de ska hela tiden, så ingen sten har ramlat av.


Så med andra ord. De är fortfarande precis som nya.

Stövlarna finns att köpa här. Har även börjat se dem på andra ställen nu, men dem har vart billigast hitills.

Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Vilka fina hästar du har :)

2010-06-29 @ 13:18:31
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Kul att du är nöjd med dem! :) Är fortfarande jäkligt sugen på att köpa dem, men har så mycket som är viktigare att lägga pengarna på för tillfället... ;/

2010-06-30 @ 11:53:26
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: karro

Hej, jag har 38 i skor, tycker du att jag ska välja 37? :P

2010-09-06 @ 17:50:20
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/
Postat av: Karin

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 20:26:21
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0