Träningen för Ulf Johansson!

Nu är jag hemma från träningen. Tycket det gick helt okej. Yrroll skötte sig jätte bra och han var väldigt fin att rida på marken. Jätte kul:) Men sedan så var det en övning jag hade lite svårt för.Hittade ingen bra distans. En gång kracha vi nästan.. Men han redde ut det min lilla prins! Men överlag är jag nöjd! Framförallt över honom! När vi kom hem gick jag igenom hans egna program med massage och stretching. Kan skriva upp hur det ser ut om någon är intresserad. :)

Idag red jag på gagset igen. Just nu tycker jag han känns överlägset bäst på den, men det kan också ha att göra med att han börjar lossna i kroppen tack vare annorlunda träning och en underbar equiterapeut! Dock rider jag med tyckeln i själva gags"snöret" eller vad man nu kallar det? Och Pether Markne gillar inte att man gör det. Jag har provat rida med delta och två tyglar men det känns inte alls så bra. Så den skarpheten som blir med tygeln i snöret är nog ganka optimal, eller kanske ska säga trycket på nacken? Uppskattar alla era tips! :)Och Hanna, hittar inte bettet i katalogen? ser bara vanliga tränsbett?
Här kommer lite bilder från träningen.

Bara för att visa att han fått lite hals? dock dålig skärpa.

Kan lova att så här Biff ser han inte ut hemma i hagen. Där är han en sketen älg ;)

Så borde han vara oftare. ;)


Kommentarer
Postat av: Martina

Vilken equiterapeut har du?:-)

2010-06-20 @ 14:50:48
URL: http://martinajanols.blogg.se/
Postat av: Linda

Va snygg han är..måste ju hänt en hel del!:-)

2010-06-20 @ 14:53:56
Postat av: Karin

men prova och rida med två tyglar, igagsen ? att du fäster en så att det blir ett vanligt träns med och sedan har kvar en tygel i gagsen det funkar också. :)

2010-06-20 @ 16:30:14
Postat av: Hanna

om du klickar på länken o sen scrollar ner till typ sidan 3 (står 13 nere i högra hörnet, konstigt nog). så finns bilder på vänstra sidan med överst ett sånt tvåringspessoa och under ett tvåringsbett. på bilden syns det inte så bra hur de övra ringarna sitter så det är lätt att blanda ihop dom. under tvåringsbettet finns fyra vita rutor med exempel på hur man kan sätta tyglarna. KG tyckte det var ett alldeles utmärkt bett på just den hästen då det ska vara framtaget för just såna hästar. Vissa butiker hyr ju ut bett så kolla om du kan testa det så slipper du köpa ett (det är rätt dyrt tror jag). För mig funkade som sagt bettet kanon! Hästen slutade lägga sig på å bara "älga iväg" mellan hindrena utan att bli rädd för bettet o att gå framåt :)

2010-06-21 @ 14:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0