ägg bett

Har precis ridit "lilla" Yrroll. Jag som brukar klaga på att vi har dåligt underlag har verkligen rätt just nu. Grusvägarna är som asfalt nu när snön smält. förut blev det ju mjukt av snön, och ängar m.m är fortfarande täckta av en halvmeter snö som dessutom blivit hård uppepå så är inte alls bra att rida där.. Arbetade honom i skritt på ett ägg bett. Vad är det för skillnad mot ett vanligt tränsbett mer än bara fasta ringar?? travade och gallopperade även pytte lite. Jag tycker nästan han blir het på det bettet, och det är ju lite sjukt eftersom han är världens segaste annars,. Kan inte bestämma mig om han går varken bra eller dåligt på det. en sak som är säker är att jag får otroligt ont i handlederna av att rida honom på tränsbett. Han är extremt framtung och jag blir då stum och hård i handen.. Måste jobba bort det och börja rida mer med benen..

Det dåliga underlaget gör att Pi som inte har någon tävling på G får stå över.. vi har ju nämligen lämnat tillbaka vår skit bil och står nu helt utan. eller helt utan är vi inte då vi har en Volvo från typ 70-talet? Jag skämms..

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

vad kul!:) vilka klasser?:)

2010-03-15 @ 19:21:19
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0