Dagens pass

Valde ganska sent idag att vi skulle åka och tävla Pi imorgon. Ungefär kl 10 ;) Så ska åka sex imorgon och mamma har lovat att packa allting, får se hur det kommer gå.

Men tänkte i alla fall skriva vad jag gjorde på träning med Pi idag.

Började med att hon fick skritta fram 15 min utan ryttare för att verkligen komma igång i kroppen. Sedan red jag fram henne som vid en tävling, att jag rider henne i låg form utan för mycket krav, i både trav och galopp. Sedan börjar jag kräva mer och mer av henne och vill att hon ska sätta sig på bakbenen och bli aktiv. Både i bakkärran och mentalt. Red lite öppna och sluta.

Efter uppvärmningen som var i ca 30-40 min så börjde jag hoppa henne i en studs på medellinjen. Efter ett tag tog jag bort mellan hindret och satte ihop räcke-oxer med ett galoppsprång i. Avlsutade med att hoppa en mini bana med kombinationen och en oxer som jag hoppade ur sväng mot väggen för att göra en lite svår med ändå enkel uppgift. Pi var väldigt fin. Var väl i något hinder någon gång men rev inte. Hon river ju dock väldigt sällan! Men eftersom hon inte är 100% igång så hoppar hon inte med så mycket tryck och kan slarva lite då och då. Men känner mig inte orolig för imorgon. Hon hoppar ju ändå bara småklasser. fd Lb/LA.

Förra året gick hon in i La/msv efter ett uppehåll på 4 månader + att hon inte hoppat något på flera veckor innand en tävlingen :P Dessutom var hon felfri och 2.a placerad då.

Kommentarer
Postat av: Olivia

svar: ja det gör vi nog säkert :)

2010-03-05 @ 23:22:34
URL: http://oliviasahlins.blogg.se/
Postat av: IA

Lycka till imorgon! :)

2010-03-05 @ 23:28:52
URL: http://missia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0