Om John träningen

Nu är jag hemma! Händer en hel del på vår gård. vi håller nämligen på att borra en större brunn. Dessutom har både en lastbil, en traktor och en vanlig bil kört fast här i mådden som blivit.

Idag är jag helt slut från den sena träningen som var igår. Och jag tyckte han var riktigt bra! Visst har jag bara ridit för honom en gång men av träningen att dömma så gillade jag honom. Främst för att han kräver en nogrann ridning, han hade roliga historier att berätta, han var lite halv sträng och fokuserade på vårt mentala.

Han poängterade hur viktigt det är att göra allt rakt, sakta av rakt, fatta ny galopp rakt, rida an ett hinder rakt, rida rakt efter m.m. Titta på framridnigen för tex världs cupen så rider ALLA hästarna raka. Hästen måste även hela tiden ta skänkeln. De största anledningen til att en häst stannar är för att den inte är framme för skänkeln ordentligt.

Han berätta en HEL DEL MASSA historier om hur vitkigt det är att gå in med en bra inställning. Har man inte en bra inställning blir han skit förbannad, fråga hans fru ;) Äen om du är på ett meeting och har haft 20 fel i varje klass SKA du gå in med inställningen att du ska sitta där på segertäcket, med seger hästen och en blågul roset.

Fick även 10 kronor av honom för att jag skrek bäst att jag och Pi är BÄST ;) Även om jag var skyldig honom 300kr för att jag red i felgalopp ett eller två galoppsprång. ;)

Kommer fortsätta rida för honom när jag inte har träningar på skästa. Kommer även variera med Pi och Yrroll. John har haft en häst som är väldigt lik Yrroll så han kanske även kan hjälpa mig med att få Yrris kvickare. Men ingen kommer nog någonsin slå min favorit tränare Louise! :)

Kommentarer
Postat av: Maja

Hahaha!

Det låter som John det X)

2010-03-11 @ 17:41:52
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: ulrika

Hur gick själva träningen med pi då?:D

2010-03-11 @ 18:15:45
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Danai

John är ASBRA :)



Vill du förresten att jag ska tävla BÄSTA PII framöver? Jag ska iaf till högbo, om de vore nåt? :) Har för mig att dom hade LB LA där :) innan dess äre nog inget tror jag, ska ju på elit tävlingarna, iof, men jag tror anmälningen har gått ut på dom ;) Men Mora kanske? :D

kram :)

2010-03-11 @ 18:43:42
URL: http://doverholtdanai.blogg.se/
Postat av: Linda

så kul att läsa din blogg! Hälsa Yrris tok gubben!

2010-03-11 @ 21:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0