Tävlingsplanering

Har gjort tävlingsplaneringen för några månader framåt. Gyyyy vad roligt det ska bli, längtar framförallt till utomhus säsongen eftersom herr-klumpen-Yrroll är bäst utomhus.

Har tre tävlingar fram till mitten-slutet på April sedan får Yrroll ca en månad uppehåll från tävlingar där vi gör en liten paus för att stanna till och ta till oss vad som gått bra/dåligt och diskutera med mina tränar och kanske rida lite intensiv träningar för Louise och Pether.

Sedan kör vi på lite igen och sedan några veckor vila igen och göra lite återblickar och diskutera vad som behöver ändras eller förbättras i min ridning och upplägget av träning av häst. Har aldrig ridit någon nationell 1.30 med yrroll så blir mycket att känna sig för med honom på de "större" tävlingarna. Han har ju vart min andra häst och bara gått lite på halvfart, och dessutom har vi velat ta det lungt med honom och utvecklas i hans takt.

Hade hoppats på att debutera 1.40 i Falun, eller det var rättaresagt mitt mål att vara kvalad 1.40 tills dess. Men eftersom vi missade 3 tävlingar som var planerade till tävlingssäsongens start så måste jag såklart flytta på mitt mål. Jag måste vara realistisk i min målsättning, eller det måsta ni alla. Men Yrroll är ännu inte en häst utan ett skelett som äntligen börjat sätta muskler. ;)

(Ja Linda och alla Yrrolls intressenter, jag lovar att säga till när vi rider tävlingar i närheten, vilket det kommer att bli:D )

Har även såklart planerat lite för Pi, har ju ingen aning om hur länge hon stannar, vem som kommer tävla henne eller liknande, men fram till Maj blir hon kvar.


Hur kan jag vara sååå liten? jag har nog växt nu.


Kommentarer
Postat av: Danai

hejhej :) Jaa, det ska nog gå bra att rida henne i älvdalen :D LB LA blir super bara jag får testa knapparna nån gång innan ;) Ska höra med mamma när det passar och så, så kan jag säga till sen :)



Och jag måste säga att du har gjort ett KANON jobb med Yrroll! :D

2010-03-18 @ 16:32:32
URL: http://doverholtdanai.blogg.se/
Postat av: Linn Skjetne

Håller med förgående talare, du har gjort ett superjobb med Yrris och du kommer lätt starta 140 på honom i år min vän!

2010-03-18 @ 17:13:54
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Postat av: Julia Persson

Hej !!!! Va trevlig c ponny du har har din c ponny hoppat SM ? el ska den det :)

2010-03-20 @ 15:05:31
URL: http://www.123minsida.se/juliapersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0