Stam

Det är många som undrar över Dons stam så tänkte väl ni skulle få veta lite.
Han är efter Don Juan och Dons farfar är Donnerhall som är en dressyrhingst. Så kan väl gissa att det är där han fått sitt fina steg och ridbarhet!

Hans morfar är Rex magna som är ett fullblod. Mammas sida är det mycket fullblod och på pappans mycket hannoveranare.

Jag vet inte hur mycket det här säger er, för mig säger det ingenting. Men som jag också sagt många gånger så kollar jag inte stammen först, det är nästan det sista. Klart det är dumt i många fall men mina hästar är sällan skadade heller, kan det ha något med inavel att göra? haha nejdå;)

Det jag föll för var extriör, ridbarheten och explosiviteten. Det här är en häst som kommer vara rolig att rida varje dag om han ger honom tiden han behöver!



Kommentarer
Postat av: Ida Norlin

Åh, min ena häst har också Rex Magna som morfar!

2010-09-26 @ 15:16:29
URL: http://inridsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0