Vad rider du för?

Igår tänkte jag skriva ett klyftigt inlägg om hur man alldeles för ofta rider bara för att rida, för att hästen måste tränas. Alldeles för många gånger tycker man ridpassen är tråkiga när man inte rider för någon tränare. Då var min tanke att man istället ska träna på att lära känna hästen bättre. Istället för att träna hästen, fokusera på att analysera vad man kände när man red. På så vis kan du bli en bättre ryttare.

Vet ni vad jag kände idag? Skavsår i röven! Fan det är riktigt jobbigt att inte ha ridit på två veckor och sedan rida 2 timmar på en gång. När det sen var dags för Yrroll idag klarade jag inte mer än 20 min. Och då hade jag stått i jockeysits halva tiden ;) hahha

Kommentarer
Postat av: Runemette

Cool site ... I like it :)

2011-11-10 @ 13:03:33
URL: http://runemette.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0