Helgen

I helgen har jag som sagt har haft "team siljan träningar".

Lördagen började vi med att göra som en tävling. Vi fick rida fram själva, gå banan och sedan hoppa den 2 gånger och detta filmades. På Lördagkväll när vi har de mysiga teammiddagarna så fick vi se filmerna samt diskutera och analysera. Det vi sa om mig var framförallt att ha en bättre grundgalopp, ja det som jag alltid får höra;) Men de e svårt! Vi svenskar,framförallt, är lite dåliga med att träna i banhoppningstempo och man blir lite "rädd" för farten då de är färskvara, precis som banhoppning.

Till Söndag så valde jag att byta bett till ett 3delar D-ringat, länga läderna 3 håll och så till träningen idag tog jag med mig ett "jävlaranama" och red fram i en stor galopp, vilket är skiiit jobbigt på Yrroll. Men det var inte bara i galoppen jag var noggrann med att han var framme för skänkeln och gick på utan började på en gång när jag tog tyglarna. Gör jag halt ska det vara halt på en gång, inte en dragkamp! Och när jag vill igång igen ska han komma igång PÅ EN GÅNG! När jag värmt upp i ganska mycket stor galopp så började tillslut bakbbenen komma fram lite och det blir en bättre balans i galopp och jag var såklart genomsvettig! Det gick även betydligt bättre på hinder idag! Ingenting stämde igår men idag var det bätte som sagt!

När man börjar rida i en "ny" galopp så blir det ibland lite tokigt så det blev någon riktig krasch! Men Linda tycker det var "bra" då det får honom att stanna upp och lyssna lite bättre och hästar som e lite slarviga kan behöva slå sig ibland så de blir rädda om sig. Missförstå mig rätt nu!

Här kommer lite bilder eftersom det tar några timmar för youtube..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0