Bråk!

Idag red jag ut på både Pi och Yrroll. Jag har inte ridit ut riktigt ordentligt på ganska länge eftersom ja bara kunnat rida när detär mörkt, och jag är fruktansvärt mörkrädd, det finns massa farliga djur uppe i dalarna och sedan är jag inte speciellt välkommen på vanliga bilvägarna i byn (jag får tydligen bara rida i skogen enligt dem, men för att komma till skogen måste jag rida på vägen, och frågan är vad ägaren till skogen tycker om att ja skulle rida där 3 gånger varje dag?) Ja patetiska människor ;)

Men men jag ska komma till sak! Hästarna var väldigt pigga och lite väl frammåt. De verkligen drog och det är bland de värsta jag vet med hästar. De ska vara lätta att reglera både framåt och bakåt. Men något har antagligen gått snett med träningen i vinter då BÅDA hästarna gett mig brännsår i händerna?:P Eller så har jag bara tagit förgivet att de ska lyssna för att de brukar göra de? Blir väldigt mycket lydnad på dem nu ett tag framöver iaf!

Hela vägen red jag skritt - halt, galopp - halt, trav - skritt, skänkelvikning - galopp och osv. Så dem blev aktiva och skulle lyssna. stannade dem inte där jag sa åt dem fick de rygga tillbaka till det stället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0