Mycket träning

I Onsdags var vi ner till skästa igen för träningen. Tycker det gick bra! :) Vi hoppade (för mig) lite större hinder och har knappt hoppat en centimeter över 1.20 sedan typ September förra året ;) Det var mycket fokus på att ha stuns och aktivitet i galopp o baken och att man ska ha det från start till mål hela banan. Sedan ska man ha som mål att ha hästen som en gumminsodd hela vägen. Nu när Yrroll blivit mycket snabbare så blir han även mer snabb över hindren. Förut var det såå små marginaler på om han skulle riva eller inte. Nu kan man komma rätt och få en bra språngkurva. Dessutom hoppade han som en tok. Jag håller på att flyga iväg hela tiden så jag måste verkligen träna upp min styrka över hinder!
Idag ska Don gå sin första träning med andra hästar och i ett nytt ridhus. Vi får se hur det går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0