Dagens ridning

Sitter och slänger i mig blodpudding (ja, är man fattig som ett troll så får det duga) Alla hästarna är trimmade och fixa idag. Underlaget suger (som vanligt). Det är hårt överallt.
Red iväg med Don till en äng där jag red lite i kanterna i alla gångarter. Dock är hans galopp mer skutt framåt än galopp.. Nöjd som tuppen verkade han vara efter passet trots att han var lite tittig och spänd.
Lilla hjärtat Bärta tömkörde jag lite, satt även på henne en sväng
bara för att "känna av" henne. Hon var superfin och jobbade på bra. Hon är verkligen så himla glad och gosig hela tiden, precis som Don är.
Yrroll jobbade jag på asfalt för att stärka senor och ligament. Han var även superfin vilket han har vart varenda pass sedan en tid tillbaka. passet var i ca 30 min. Viktigt att man skrittar fram och av ordentligt innan man rider på asfalt. Sedan travade jag kanske i 5-10 min i låg form och lättridning. Efter passet fick han stå med backontrack pyjamas på sig.
När dessa 3 var fixade och stallet mockat så tog jag in Niktia och borsta och frisera henne lite. Hon njöt av minsta lilla beröring. Oljade även in alla hästarnas hovar, har ju vart extremt lerigt i flera veckor vilket hovarna tar stryk av.
Yrroll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0